Forum psychika.
Administrator
MODEL rozwiązywania konfliktów
Czas: około 45-60 minut
Cel: opracowanie rozwiązania zorientowane na model rozwiązywania konfliktów
Każdy partner będzie skręcić będący nadawcą i odbiorcą. Nadawca rozpocznie z małym, ale prawdziwe, konfliktów, które miały miejsce w związku. Korzystając z tej strategii, argumenty będzie rozwiązywanie problemów sesji.
I. KOMUNIKACJA konfliktu
1. Nadawca wprowadzi konfliktu za pomocą "ja" wiadomość. "I" format wiadomości ułatwia dzielenie się troski bez rzucania winy lub oskarżając odbiornika.
"Ja" FORMULA WIADOMOŚĆ:
"I FEEL (uczucie nie, myśl) KIEDY (nonjudgemental opis zachowania / s), ponieważ (koncentrować się na sobie i spróbować dowiedzieć się o przyczynach uczucia).
Przykład:
Nadawca: ". Czuję się sfrustrowany, kiedy wychodzisz naczynia w zlewie, bo sprawia, że kuchnia wygląda niechlujnie, a także zgodziliśmy się umieścić nasze naczynia w zmywarce do naczyń"
2. Następnie odbiornik odzwierciedla wiadomość z powrotem do nadawcy, wskazując, że on / ona jest słuchanie, a także upewnić się, on / ona rozumie wiadomość.
Przykład:
"Tak, czujesz się sfrustrowany, gdy widzisz naczynia i pozostawionych w zlewie. Czy to prawda? "
3. Nadawca wyjaśnia, czy potwierdza, że odbiorca zrozumiał wiadomość.
"Tak, to wszystko."
4. Odbiornika potem mówi: "Czy jest coś więcej o tej sprawie?" Odpowiedź ta jest niezbędna, aby odbiorca będzie miał czasu przedstawić komunikat w jego całości. To również oznacza, że odbiornik jest słuchanie i chcą usłyszeć całą wiadomość.
5. Nadawca może wtedy dodać więcej, jeśli ona wybiera:
Nadawca: "Tak, czuję się bezsilny i zły, bo zgodził się na coś i po prostu nadal lekceważyć naszą zgodę."
6. Odbiornik odzwierciedla ponownie:
Odbiornik: "To sprawia, że jesteś zły, i czujesz się bezsilny, że nie utrzymać naszą umowę, prawo"
Nadawca: "Tak."
TERAZ Wiadomość została wysłana, odebranych i wyjaśnione. Trwa to do NADAWCY czuje to zostało prawidłowo przekazane.
7. Odbiornik zapewnia teraz walidacji do nadawcy. Odbiornik nie musi zrozumieć, dlaczego nadawca czuje się jak oni, on / ona może jeszcze potwierdzić swoje uczucia.
Odbiornik: ". Mogę zrozumieć, dlaczego można czuć złość i frustrację, gdy widzisz naczynia, ponieważ czujesz, nie robię tego, co powiedziałem ja bym zrobił"
Nadawca: "Tak, dziękuję."
II. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Nadszedł czas, przeszli do rozwiązywania problemów FAZY. Ważne jest, aby zrozumieć, że jest zawsze nadawcy który ma problem. W tym przykładzie, JEST nadawcy który czuje się sfrustrowany potraw. Tak, to jest do SENDER Aby rozwiązać swój własny problem.
1. Nadawca jest burza mózgów 3 rozwiązania problemu ona / on przedstawiony. Ważne jest, aby wymyślić trzy rozwiązania. Zmusza to nadawca do rozważenia opcji innych niż głównym. Łatwo utknąć na założeniu, że jeśli odbiornik nie tylko ......, problem zostanie rozwiązany. Trzy proponowane rozwiązania się wówczas żądania nadawca uczynił z odbiornika. W duchu zdrowej, stosunku pracy, odbiornik może wtedy dać do nadawcy jako dar, jeden, dwa, wszystkie lub żadne z tych żądań.
Przykład:
Nadawca: "Tak, jesteś w stanie się do:"
. Zawsze kładź naczynia w zmywarce.
b. Zmienić nasze poprzednie porozumienie na coś można po drodze z lub ...
c. Zgadzam się zrobić pranie jako kompromis dla mnie oddanie swoich potraw w zmywarce do naczyń?
2. Odbiornik będzie odzwierciedlać wniosków w celu potwierdzenia, że wnioski są zrozumiałe.
Odbiornik: "Tak, pytasz mnie, czy uważam, że:"
. Zawsze umieszczenie moich naczyń w zmywarce
b. Staraj się zgodzić na nie umieszczając je w zmywarce w pewnych okolicznościach
c. Zgadzam się zrobić pranie, a będziesz umieścić moje naczynia w zmywarce do naczyń dla mnie?
3. Nadawca (wyjaśnienie): Nie, opcja B było mówić o jakimś innym rodzajem kompromisu, ale nadal chcesz naczynia w zmywarce.
4. Znowu mirroring, odbiornik: "B został o tym rozmawiać ponownie i osiągnąć jakiegoś kompromisu możemy zarówno zgadzasz się i po drodze z. Czy to prawda?
5. Nadawca przyznaje, że pełna wiadomość została dokładnie odbierane.
Nadawca: "Tak, to wszystko"
6. Odbiornik następnie starannie uważa każdą opcję (Nie szybkie zgodzić się na wszystkich trzech). Upewnij się, czy zgodzić się na coś co można po drodze z.
Odbiornik: "Cóż, byłbym skłonny rozważyć jeden z trzech wniosków, ale ja naprawdę nie sądzę, chcę wziąć na siebie bielizny. A ja naprawdę nie był w stanie po drodze bardzo dobrze. Tak, jak o gdybyśmy ponownie to i starać się osiągnąć kompromis możemy zarówno żyć?
7. Nadawca dziękuje lub uznaje odbiornik w pewnym pozytywny sposób i działa w kierunku uchwały.
Nadawca: "Świetnie. Kiedy chcieliby Państwo zrobić? "
8. To jest zawsze pomocny być konkretny, a nie pozostawiając luźne końce.
Odbiornik: "A co po kolację?
Nadawca: "Brzmi dobrze. Dzięki "
Pamiętaj, że ODBIORNIK jest podanie SENDER PREZENT. W duchu współpracy i podający, odbiornik musi dołożyć wszelkich starań w celu rozwiązania konfliktu przy wykorzystaniu rodziny-rozwiązania konfliktu MODEL. NADAWCY CZY DZIĘKUJĘ ODBIORNIKA ZA chęć pomocy z Nią / jego problem.
TERAZ pozycje przełączników, i przedstawia kolejny konflikt rozwiązać, Używając tego samego FAMILY-rozwiązania konfliktu MODEL.
Rodzina, rozwiązywania konfliktów: Komunikacja dla Par
Biorąc na siebie odpowiedzialność
Wskaźniki dla Negocjowanie konfliktów
1. Zidentyfikować i zaakceptować problem.
2. Szukać rozwiązań, które są w interesie relacji.
3. Bądź otwarty na różne rozwiązania.
4. Dowiedz się połączyć emocje z powodu.
5. Nie bierz problemy i różnice osobiście.
6. Nie zaprzeczaj reakcję przeciwnika jeśli jest obecny, ale nie zakładamy jedną albo.
7. Dowiedz się połączyć oddział odpowiednie strategie działania.
8. Praktyka celowego ograniczone czasowo praktykę.
9. Być jasne o co chcesz i potrzebujesz.
10. Zastanów się chce i potrzebuje z siebie i innych jako ważne.
11. Osobne problemy od ludzi.
12. Komunikować.
13. Zdrowe granice są krytyczne.
14. Konsekwentne Powyższe co chcesz i nie muszą negocjacje konflikt.
15. Unikać sztuki zasilania.
16. Naucz się rozpoznawać kiedy negocjuje z siebie.
17. Rezygnacji naiwność i cynizm.
18. Zapisz ultimatum dla absolutnych non-negotiables lub późnym etapie negocjacji.
19. Nie trać czasu negocjacji nie-negotiables.
20. Niech każdy człowiek zachować swój szacunek i godność.
21. Weź pełną odpowiedzialność za swoje zachowanie.
22. Spójrz za dar lekcji.
Offline